حلال كنید ...
با این همه عریانی اما، هنوز قلب هیچ کس پیدا نیست!

و من الله توفیق
شاید این جمعه بیاید ، شاید ...
و من الله توفیق
شاید این جمعه بیاید ، شاید ...
1- اجبار به حجاب از نگاه حجت الاسلام پناهیان : بخشی جذاب از بیانات حجت الاسلام پناهیان در بررسی دلایل، آسیب ها و فواید دخالت پلیس در امور فرهنگی همچون حجاب و بدحجابی و تاثیر اجباری شدن حجاب بر رشد یا عدم رشد عقلانیت حجاب در جامعه
حجم فایل:8.78 مگابایت | دانلود | مشاهده
--------------------------------------------------------------------------
2- عقلانیت حجاب و سی سال انقلاب : بخش دیگری از سخنان دلنشین و تامل برانگیز حجت الاسلام پناهیان با موضوع عقلانیت حجاب و چگونگی رشد یا عدم رشد آن در جامعه در سی سال گذشته انقلاب اسلامی، نقاط ضعف و قوتها .حجم فایل : 6.28 مگابایت | دانلود | مشاهده
--------------------------------------------------------------------------
3- قرآن و حجاب : تفسیر آیاتی روشنگر از قرآن کریم پیرامون حجاب و تبرج زنان و مردان و بیان محدوده و ضروریات حجاب از لسان شیوای دکتر حسن رحیم پور .
حجم فایل :9.94 مگابایت | دانلود | مشاهده
--------------------------------------------------------------------------
4- برهنگی زن عین مرد سالاری است ! : بخشی جذاب و آموزنده از سخنان دکتر حسن رحیم پور پیرامون حجاب و پوشش و تشریح یکی از مهمترین پیامهای حجاب یعنی عدم تاثیر جنسیت در انسانیت و احترام به زنان .
حجم فایل: 9.96 مگابایت | دانلود | مشاهده
--------------------------------------------------------------------------
5- رواج بدحجابی نقشه ای سیاسی است : قسمتی از سخنان روشنگر حجت الاسلام پناهیان پیرامون تلاشهای استراتژیک غرب و صهیونیزم در رواج بی حجابی و بی بند و باری در راستای تحقق اهداف حکومت سلطه، همراه با بیان متن سخنان تکان دهنده استراتژیست های غربی و صهیونیست در این مورد .
حجم فایل : 5.22 مگابایت | دانلود | مشاهده
--------------------------------------------------------------------------
6- حجاب یک مسئله علمی است : استدلالی محکم در اثبات عقلانی بودن مساله حجاب و عفاف از لسان شیوا و دلنشین حجت الاسلام پناهیان .
حجم فایل :4.5 مگابایت | دانلود | مشاهده
--------------------------------------------------------------------------
7- حجاب ، معضل جوامع غربی است : نگاهی متفاوت به مساله حجاب در غرب و مهم شدن حجاب در بین حکومتهای غربی و دلایل نشانه روی آنها به سمت این ارزش اسلامی و انسانی از لسان شیوای حجت الاسلام پناهیان .
حجم فابل:5.28 مگا بایت | دانلود | مشاهده
--------------------------------------------------------------------------
8- کارنامه 30 ساله انقلاب در مورد حجاب : نگاهی به کارنامه سی ساله انقلاب اسلامی ایران در رواج حجاب و عفاف از منظر حجت الاسلام علیرضا پناهیان .
حجم فایل: 7.44 مگابایت | دانلود | مشاهده
--------------------------------------------------------------------------
9- ضرر بی حجابی کمتر از فایده حجاب است : گزیده ای جذاب از سخنان حجت الاسلام علیرضا پناهیان در مورد قدرت تاثیر گذاری حجاب در بین جوامع.
حجم فایل: 5.87مگا بایت | دانلود | مشاهده
--------------------------------------------------------------------------
10- حجاب، رسانه اسلام انقلابی است : توضیحاتی شنیدنی و تامل برانگیز در مورد اهمیت حجاب و نقش پرچمداری آن در ایجاد معنویت در جامعه و ارتباط آن با جلوگیری از نافرمانی مدنی در جامعه. سخنران : حجت الاسلام پناهیان .
حجم فایل :5.63 مگابایت | دانلود | مشاهده
--------------------------------------------------------------------------
11- ضعف تبلیغات دینی در مورد حجاب : توضیحاتی شنیدنی و تامل برانگیز از حجت الاسلام پناهیان در بررسی آسیب شناسانه پدیده بی حجابی و نقش کلیدی نحوه تبلیغ حجاب در جلوگیری از گسترش این پدیده مخرب، و کاستیهای تبلیغاتی در این زمینه .
حجم فایل :5.45 مگابایت | دانلود | مشاهده
--------------------------------------------------------------------------
12- نارسایی های رسانه ای در مورد حجاب : سخنانی انتقادی از حجت الاسلام پناهیان در مورد نارسایی ها و کاستی های رسانه های جمعی از جمله تلویزیون و سینما در امر حجاب و ایجاد انگیزه برای بدحجابی توسط رویکردهای ناصحیح به حجاب در فیلم ها و سریالها .
حجم فایل : 4.55 مگابایت | دانلود | مشاهده
--------------------------------------------------------------------------
13- فعالیت های بین اللملی در ضمینه حجاب : گزیده ای دیگر از سخنان روشنگر استاد گرانقدر حجت الاسلام پناهیان در بیان تلاش های کشورهای غربی و صهیونیسم علیه حجاب و عفاف و تاثیر این تبلیغات در ایجاد انگیزه بدحجابی و بی حجابی در بین برخی زنان و دختران .
حجم فایل:5.24 مگابایت | دانلود | مشاهده
--------------------------------------------------------------------------
14- زیبایی گرایی، انگیزه ای برای بی حجابی : گزیده ای کوتاه از سخنان حجت الاسلام پناهیان پیرامون زیبایی گرایی فطری زنان، یکی از عوامل و انگیزه های شیوع بدحجابی در بین زنان، و راههای هدایت این فطرت انسانی در راه تکامل بیشتر . به مدت 1:57
حجم فایل: 2.44 مگابایت | دانلود | مشاهده
--------------------------------------------------------------------------
15- ترس از تحقیر انگیزه ای برای بی حجابی : بخشی از بیانات گهربار حجت الاسلام پناهیان در برشمردن یکی از دلایل مهم ایجاد انگیزه برای بدحجابی زنان و دختران، یعنی ترس از تحقیر و تمسخر توسط دیگران ناآگاه . به مدت 5:29
حجم فایل : 7.22 مگابایت | دانلود | مشاهده
--------------------------------------------------------------------------
16- محجبه های بی نشاط و بد اخلاق : توضیحاتی شنیدنی و تامل برانگیز از حجت الاسلام پناهیان در مورد نقش رفتار زنان محجبه با دختران و زنان بدحجاب در ایجاد یا از بین بردن انگیزه برای بدحجابی آنها . به مدت 2:51
حجم فایل : 3.07 مگابایت | دانلود | مشاهده
--------------------------------------------------------------------------
17- بد حجابی، یا سنت گریزی : کلیپی دیدنی از سخنان حجت الاسلام پناهیان در برشمردن یکی دیگر از انگیزه های بد حجابی زنان یعنی سنت گریزی فطری انسانها و ارائه راهکارهایی برای هدایت این فطرت خدادادی در راه تکامل بیشتر روح . به مدت 6:20
حجم فایل: 6.92 مگابایت | دانلود | مشاهده
از روایت هایی که حرکت های فکری و فرهنگی حضرت را در عصر ظهور بیان می کند، دانسته می شود که در این روزگار، توجیه ها، تاویل ها، انحراف ها و پیرایه ها، بسیاری از باورهای اسلام ناب را تهدید می کند و ساخته های ذهنی مدعیان دین، به عنوان باورهای دینی ترویج می شود.امام صادق(ع) درباره راه و روش حضرت مهدی(عج) می فرماید:«راه و روش او، چون پیامبر است؛ یعنی هرچه را پیش او باشد ویران می کند- چنانچه پیامبر (ص) جاهلیت را ویران ساخت- و اسلام را از نو می نمایاند.»در بسیار از روایات اسلامی، از تجدید دین و آمدن آیین جدید، توسط امام مهدی(عج) سخن رفته است.
حضرت علی(ع) می فرماید:«او هوا پرستی را به خدا پرستی باز می گرداند، پس از آن که خدا پرستی به هوا پرستی بازگردانده شد. رای ها را به قرآن باز می گرداند، پس از آن که قرآن را به رای های خود بازگردانده باشند.»این کلام حضرت علی(ع) روشن می کند که اندیشه دینی پیش از ظهور، در سطح وسیعی بر اساس هواها و هوس ها و منافع شخصی و گروهی شکل می گیرد. عالمان دنیا مدار و نفس پرست، اصول و فروع دینی و آیات وحی را به دلخواه تفسیر و تاویل می کنند؛ آن گونه که با آرزوهای دنیاخواهانه آنان هیچ تضادی پیدا نکند.حضرت علی(ع) می فرماید:« مهدی (ع) کتاب و سنت مرده و از میان رفته را زنده می کند.»
وقتی حضرت ظهور کرد، بدعت ها را ابطال می کند و احکام خدا را به همان جور که صادر شده ظاهر می نماید و حدود اسلام را بدون سهل انگاری اجرا می کند. از این روست که چنین برنامه ای برای مردم تازگی دارد. مردم گمان می کنند وقتی حضرت ظاهر می شود، تمام اعمال مسلمین را تصحیح می کند و به اتفاق آنان در گوشه مسجد مشغول عبادت می شود، اما اگر مشاهده کنند که از شمشیر امام زمان (عج) خون می چکد و مردم را به سوی جهاد و امربه معروف و نهی از منکر دعوت می کند و نمازگزاران ستم پیشه را به قتل می رساند و اموالی را که از راه تعدی و رشوه خواری و ربا به دست آورده اند به صاحبانش بر می گرداند و مانع زکات را گردن می زند، این برنامه برای آنان تازه و جدید است.
نکته قابل توجه این است که اختلاف آراء و افکار در حوزه اندیشه دینی، به مقتضای اجتهادی بودن آن است و این نزد دین پژو هان، اصلی پذیرفته و برخاسته از تعالیم دینی امامان (ع) است. احادیث یاد شده، اندیشه هایی که بر پایه فهم و استنباط درست پدید آید و معیارهای مسلم اجتهاد دینی را متناسب با نیازمندی های فرهنگ دینی زمان خود دارا باشد، در بر نمی گیرد.
رتبه اول: من همین جا به این مناسبت، این جمله را عرض بکنم: حکام بحرین ادعا کردند که ایران در قضایاى بحرین دخالت میکند. این دروغ است. نه، ما دخالت نمیکنیم. ما آنجائى که دخالت کنیم، صریح میگوئیم. ما در قضایاى ضدیت با اسرائیل دخالت کردیم؛ نتیجهاش هم پیروزى جنگ سى و سه روزه و پیروزى جنگ بیست و دو روزه بود.بعد از این هم هر جا هر ملتى، هر گروهى با رژیم صهیونیستى مبارزه کند، مقابله کند، ما پشت سرش هستیم و کمکش میکنیم و هیچ ابائى هم از گفتن این حرف نداریم. این حقیقت و واقعیت است. اما اینکه حالا حاکم جزیرهى بحرین بیاید بگوید ایران در قضایاى بحرین دخالت میکند، نه، این حرف درستى نیست؛ حرف خلاف واقعى است. ما اگر در بحرین دخالت میکردیم، اوضاع در بحرین جور دیگرى میشد!
1390/11/14
خطبههای نماز جمعه تهران
رتبه دوم: ما امروز در شرائط شِعب ابىطالب نیستیم؛ ما در شرائط بدر و خیبریم.
1390/10/19
بیانات در دیدار مردم قم به مناسبت سالروز ۱۹ دی
رتبه سوم: هم آمریکا بداند، هم دستنشاندگانش بدانند، هم سگ نگهبانش رژیم صهیونیستى در این منطقه بداند؛ پاسخ ملت ایران به هرگونه تعرضى، هرگونه تجاوزى، بلکه هر گونه تهدیدى، پاسخى خواهد بود که از درون، آنها را از هم خواهد پاشید و متلاشى خواهد کرد.
1390/08/19
بیانات در دانشگاه افسرى امام على (علیهالسّلام)
رتبه چهارم: میلیونها رسانه را به کار انداختند، براى اینکه مردم را دلسرد کنند. گاهى گفتند مردم در انتخابات (مجلس نهم) شرکت نمی کنند... در روز جمعهاى که مىآید، یک سیلى سختتر به چهره استکبار خواهد زد.
1390/12/10
بیانات در دیدار اقشار مردم و خانواده شهدا و ایثارگران
رتبه پنجم: تاریخ بشریت، بر سر یک پیچ بزرگ تاریخى است. دوران جدیدى در همهى عالم دارد آغاز میشود.
1390/11/10
بیانات در دیدار شرکتکنندگان در اجلاس جهانی
«جوانان و بیدارى اسلامى»
رتبه ششم: یک جمله هم راجع به این تهدیدهاى آمریکا عرض بکنیم. مرتباً تهدید میکنند؛ تهدید به این زبان: همهى گزینهها روى میز است! یعنى حتّى گزینهى جنگ. این، تهدید به جنگ است با این زبان. خب، این تهدید به جنگ، به ضرر آمریکاست؛ خود جنگ، ده برابر به ضرر آمریکاست.
1390/11/14
خطبههای نماز جمعه تهران
رتبه هفتم: فلسطین، فلسطینِ «از نهر تا بحر» است، نه حتّى یک وجب کمتر.
۱۳۹۰/ ۷/ ۹
بیانات در کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین
رتبه هشتم: حقیقتاً انتخابات، سیلى به چهرهى دشمنان این ملت است... حساسیتش از دفعات قبل هم شاید بیشتر است؛ به خاطر اینکه تیرهاى موجود در ترکش استکبار علیه شما مردم تمام شده. هرچه میتوانستند، ضربه زدند.
1390/12/10
بیانات در دیدار اقشار مردم و خانواده شهدا و ایثارگران
رتبه نهم: این سال را «سال جهاد اقتصادی» نامگذاری میکنم و از مسئولان کشور، چه در دولت، چه در مجلس، چه در بخشهای دیگری که مربوط به مسائل اقتصادی میشوند و همچنین از ملت عزیزمان انتظار دارم که در عرصهی اقتصادی با حرکتِ جهادگونه کار کنند، مجاهدت کنند. حرکت طبیعی کافی نیست؛ باید در این میدان، حرکت جهشی و مجاهدانه داشته باشیم.
1390/01/01
بیانات در دیدار هزاران نفر از مردم استان فارس
رتبه دهم: تا من زنده هستم، تا من مسئولیت دارم، به حول و قوهى الهى نخواهم گذاشت این حرکت عظیم ملت به سوى آرمانها ذرهاى منحرف شود.
1390/02/03
بیانات در دیدار هزاران نفر از مردم استان فارس
امروزه در اثر تحولاتی كه در آخرین دهه قرن بیستم رخ داده است، خصوصاً فروپاشى شوروى وپایان رسمى جنگ سرد، اندیشه حكومت جهانى به محور پیش بینى نویسندگان معاصر عمدتاً آمریكاییان درباره آینده جهان تبدیل شده است.
دیدگاه مشترك نویسندگان غربى، توسعه خطى تحولات ورسیدن حتمى به حكومت جهانى دموكراسى لیبرال است. لذا "مسؤولیت " رهبران عرب براى رسیدن به آن موقعیت و بى فایده بودن مقاومت مردم و رهبران غیرغربى در برابر این سیر محتوم وقایع جهان را متذكر مى شوند. اما هر یك از آن ها براى مقصود خویش راهى جداگانه را برگزیده اند. به تعدادى از این نظریات یا پیش بینى ها، بدون نقد آن، اشاره می كنیم.
الف ) فرانسیس فوکویاما
ب) مارشال مک لوهان
ج) آلون تافلر
د) پال کندی
هـ ) ساموئل هانتین گتون
√ تعدادی از اس ام اس هایی كه از طریق این سامانه برام ارسال شده.
••• خواب، در صورتی وضو را باطل می کند که دو مشخصه را با هم داشته باشد: چشم نبیند و گوش نشنود. اگر هر یک از این دو نباشد وضو باطل نمی شود.
••• هر کس برای برآوردن شدن نیاز بیماری کوشش کند، چه برآورده شود و چه نشود، مانند روزی که بدنیا آمده از گناهانش پاک می شود.
••• یکی از شرائط شادی و تفریح مشروع این است که با اذیت و آزار دیگران مانند بلند کردن صدای ضبط صوت، انفجارهای تفریحی و ...همراه نباشد.
••• در اثر ناآگاهی، برخی از نامحرمان را محرم می پندارند، مثلا می گویند دکتر، خواهر زن و... محرمند، در حالیکه اینها محرم نیستند.
••• بپرهیز از شهرت طلبی و ریاست خواهی، که این دو انسان را به هلاکت و نابودی فرا می خواند.
••• اشاعه فحشا حرام است، خواه با پیامک و بلوتوث باشد و خواه با کتاب و مجلات و فیلم. چه بسا پخش یک بلوتوث موجب به گناه انداختن بسیاری شود.
••• خداوند از سه کس بیزار است: 1-صدقه دهنده منت گذار 2-ثروتمند سخت گیر 3-نیازمند اسرافگر
••• براحتی قسم می خورند، راست یا دروغ. درحالیکه قسم خوردن اگر راست باشد مکروه است و اگر دروغ باشد حرام و از گناهان بزرگ است.
••• ای فرزند آدم! گناه مردم تو را نفریبد تا از گناه خود غافل شوی و عطای مردم به تو، نعمتهای خدا را از یادت نبرد.
••• تنها راه دستیابی به احکام شرعی، اجتهاد، تقلید و یا عمل به احتیاط است و با تکیه بر عقل و درایت خود نمیتوان به احکام الهی دست یافت.
منبع : پیامك "ساپكا"
شاید این جمعه بیاید ، شاید ...
فاطمه جان ، شرمسارم و از خجالت نمیدانم چه بگویم ،
حتی نمی دانم از دست خودم عصبانی باشم یا از دست دیگران! ،
اصلا نمی دانم چرا ما آدم ها بعضی موقع ها با خودمان چه كارهایی كه نمیكنیم ،
برخی مواقع ما آدم ها آب بر روی حسین (ع) می بندیم ،
گاهی ما آدم ها از طفل بی گناهی هم نمی گذریم ،
گاهی ما آدم ها سر بالای نیزه میبریم ،
و ...
و ...
نمی دونم تابحال داغ عزیزی را دیده اید یا نه ،
ولی انشاءالله هیچ موقع داغ عزیز نبینید ،
آنهایی كه دیده اند میدانند چه سخت است و چه جانسوز ،
و خوب می دانند كه در آن ساعات و در آن روزها چه به سرشان می آید! ،
ولی من فدای فاطمه زهرا (س) بشوم كه ما آدم ها ،
در ایام سوگواری آن چه كارها كه نمی كنیم ...
...
خدایا نمی دانم ، آیا ما فردای قیامت می توانیم جواب تك تك كارهایمان را بدهیم ، یا ...
آیا این aهدا شرمنده ایم ، شهدا شرمنده ایم ، آن روز به كارمان می آید ،
یا باید برای همین كلمه هم آنجا جواب بدهیم! ، كه چرا گفتیم و عمل نكردیم ،
كه چرا بر سینه و سر زدیم ولی ...
دلم خون شد و هیچ نتوانستم بگویم جز همین چند خط ،
لطفا جهت اطلاع بیشتر به "پخش سریال طنز در سیمای شیعه همزمان با آغاز ایام فاطمیه" مراجعه نمائید .
... و فقط از امام زمان (عج) معذرت میخواهم .
مهدویت تنها مساله ای اعتقادی نیست ، بلکه بعد تربیتی نیز دارد. هنگامی که ما مشخص می کنیم براساس متون روایی ، اعتقاد به وجود و ظهور مهدی (ع) ضروری است، مجموعه دانشی را برای افراد فراهم نموده ایم . اما هنگامی که این مجموعه ، به همراه خود ، تحولات هیجانی ، عاطفی و عملی معینی را ایجاد می کند که ضمن آن ، افراد می کوشند خود را برای یاوری امام مهدی (ع) مهیا سازند ، چهره تربیتی مهدویت آشکار می گردد . وقتی به جنبه تربیتی مهدویت واقف شدیم ، باید آسیب شناسی تربیتی مهدویت را مورد تأمل قرار دهیم :
1. حصاربندی و حصارشکنی: از آسیب های تربیتی مهدویت است .برخی معتقدند پیروان حق ، باید بریده و برکنار از پیروان باطل ، انتظار بکشند تا لحظه وقوع واقعه فرارسد . در این تصور ، دوران غیبت به مثابه ( اتاق انتظار ) است که باید در آن ، به دور از اهل باطل نشست و منتظر بود تا صاحب امر بیاید و کار را یکسره کند . تنها تلاش افراد در این جا برای دور نگاه داشتن و مصون داشتن خود ودیگران ، از اهل باطل است . این آسیب از کج فهمی نسبت به مهدویت نشأت گرفته است چون اگر مهدویت ، ناظر به غلبه نهایی حق برباطل است ، باید این غلبه را در پرتو قانون کلی چالش میان حق وباطل فهم کرد.در چالش با باطل است که حق غالب می گردد. حصارشکنی هم از آسیب هاست . درحصار شکنی هر مرزی را برمی دارند و بی مرزی را حاکم می کنند . نمونه این بی مرزی و التقاط در عرصه مهدویت ، آن است که کسانی معتقد شوند ،(مهدی) اسم خاصی برای فرد معینی نیست ، بلکه نمادی کلی برای اشاره به چیرگی نهایی حق و عدالت بر باطل و بیدادگری است و مصداق این نماد می تواند هرکسی باشد.
2. کمال گرایی(غیر واقع گرا) و سهل انگاری: این که کمال گرایی چگونه در عرصه تربیت مهدوی آشکار می گردد ، زمینه این امر آن است که مهدی (ع) عهده دار رسالتی سترگ است و این رسالت ، جز با یارانی نستوه به انجام نمی رسد . در نظر بودن چنین غایت بلندی در مسأله مهدویت ، زمینه ساز آسیب تربیتی کمال گرایی می گردد. مربیان ، بدون توجه به وسع فهمی و عملی افراد ، آنان را از همان ابتدا به فتح این قله عظیم می خوانند ، لذا فرد از همان آغاز از مقصد ومقصود اعراض می کند . در نقطه مقابل کمال گرایی ، سهل انگاری است ؛ یعنی جایی برای مهدویت ، در ذهن و ضمیر فرد فراهم نمی آید و سهل انگاری نسبت به مهدویت در تربیت دینی ، به منزله از دست نهادن این تأثیر عظیم تحول بخش در شخصیت افراد است .
3. گسست و دنباله رویی: هنگامی که مباحث و مطالب مربوط به مهدویت ، به زبانی مهجور مطرح گردد یا با مسائل و مباحثی که نسل جدید با آن ها درگیر است ارتباط نیابد ، گسست رخ می دهد . در نقطه مقابل ، قطب آسیب زای دیگر دنباله روی نسل پیشین نسبت به نسل جدید است که می تواند در عرصه مهدویت به دوشکل آشکارشود : اول؛ سخن نگفتن از آن ، به سبب این که ذائقه نسل جدید، خوش نمی آید ، دوم ؛ فرو کاستن مهدویت به شکل های رایج حکومت، مانند دموکراسی . هیچ یک از دو روش مطلوب نیست . پس کسانی که مسأله مهدویت را در جریان تربیت دینی مطرح می کنند ، باید هم تناسب و هماهنگی آن را با ذهن و زبان نسل جدید بازشناسی کنند و هم مراقب باشند که آن را به امیال و آرای رایج آنان فرو نکاهند.
4. مرید پروری و تکروی: مرید پروری،صورت تحریف شده امامت است ،یعنی افراد ، امامان را چنان بستایند که گویی آنان ، منشأ اولیه حق و حقیقت اند (محب غال) افراطی گری آنان در این است که امام را از حد خویش فراتر می برند و او را به مقام الوهی بر می کشند ، در حالی که حضرت ، کارگزار و فرمانبر خداست . قطب دوم آسیب ، تکروی است ، یعنی نفی امامت یا تعمیم امامت . در حالت تکروی ، فرد تربیت شونده در حد خود محدود می شود و از بهره جستن از نمونه ها و الگوهای برجسته باز می ماند.
5. قشری گری و عقل گرایی: قشری گری در دین ، مانع فهم عمق معارف دینی می گردد و از این رو ، بستری برای رشد کج فهمی و انحراف و بدعت است در دوران غیبت هم ، قشری بودن افراد، آنان را به تعبیرهای نادرست از احکام دینی خواهد کشاند ؛ چنان که هنگام ظهور حضرت ، سخنان او و احکام دینی که او مطرح می سازد ، در نظر مردم ، جدید و ناشناخته است . از سوی دیگر ، عقل گرایی نیز یکی دیگر از ورطه های لغزش است؛ یعنی این که انسان در عرصه دین ، همه چیز را پس از اثبات قطعی عقل بپذیرد.چنین تصوری نه با واقعیت عقل هماهنگ است و نه با تربیت دینی .
6. خرافه پردازی وراز زدایی: خرافه پردازی یعنی حقایق ماورای طبیعی دین ، دست خوش عوام زدگی گردد و بستر مناسبی برای خرافه پردازی فراهم آید و عده ای داعیه رویت حضرت در خواب وبیداری کنند؛ هرچند امکان این امر ، در اصل منتفی نیست . راز زدایی هم یعنی امور ، مانند اموری طبیعی نگریسته شوند و ردپای هر امر ماورای طبیعی در آن ها محو گردد ، مانند ابن خلدون که معتقد است مراد از ظهور مهدی (ع) پیدایش حکومتی مبتنی بر اتحاد قبایل سادات اطراف مدینه و حجاز است.
7. انحصارگرایی و کثرت گرایی: انحصارگرایی یعنی اعتقاد به حکومت عدل مهدی(ع) ، موجب تحریم هر حکومتی حتی عدل پیش از آن گردد، که متأسفانه این دیدگاه عملا در میان برخی از معتقدان به مهدویت آشکار شده است ، و این که هر حکومتی قبل از حکومت مهدی (ع) طاغوت است ، فهمی آسیب زا از مهدویت است، چون پیامد عملی چنین فهمی ، عدم تلاش برای برقراری حکومت عادلانه پیش از ظهور است وحاصل عملی آن ، تمکین نسبت به هر گونه حکومت جور پیشه خواهد بود . در مقابل، کثرت گرایی نیز قطب دوم آسیب است . کثرت گرایی به مفهوم برابر دانستن طریقه های مختلف ، می تواند به این نتیجه منجر شود که هر وضع موجودی ، شروع تلقی شود و بالاخره کثرت گرایی به تجویز هر حکومتی ختم خواهد شد.
شاید این جمعه بیاید ، شاید ...
امام صادق علیه السلام مى فرماید: در شگفتم براى كسى كه از چهار چیز بیم دارد، چگونه به چهار چیز پناه نمى برد؟
در شگفتم براى كسى كه ترس بر او غلبه كرده ، چگونه به ذكر حسبنا الله و نعم الوكیل پناه نمى برد.
زیرا به تحقیق شنیدم كه خداوند عزوجل به دنبال ذكر یاد شده فرمود: پس (آن كسانى كه به عزم جهاد خارج گشتند و تخویف شیاطین در آنها اثر نكرد و به ذكر فوق تمسك جستند) همراه با نعمتى از جانب خداوند (عافیت ) و چیزى زائد بر آن (سود در تجارت ) بازگشتند و هیچگونه بدى به آنان نرسید.
***
و در شگفتم براى كسى كه اندوهگین است ، چگونه به ذكر لا اله الا انت سبحانك انّى كنت من الظالمین پناه نمى برد.
زیرا به تحقیق شنیدم كه خداوند عزوجل به دنبال ذكر فوق فرمود: پس ما (یونس را در اثر تمسك به ذكر یاد شده ) از اندوه نجات دادیم و همین گونه مؤ منین را نجات مى بخشیم .
***
و در شگفتم براى كسى كه مورد مكر و حیله واقع شده ، چگونه به ذكر أفوض امرى الى الله ان الله بصیر بالعباد پناه نمى برد.
زیرا به تحقیق شنیدم كه خداوند عزوجل به دنبال ذكر فوق فرمود: پس خداوند (موسى را در اثر ذكر یاد شده ) از شر و مكر فرعونیان مصون داشت .
***
و در شگفتم براى كسى كه طالب دنیا و زیبایى هاى دنیاست ، چگونه به ذكر ما شاءالله لا قوة الا بالله پناه نمى برد.
زیرا به تحقیق شنیدم كه خداوند عزوجل بعد از ذكر یاد شده (از زبان مردى كه فاقد نعمتهاى دنیوى بود، خطاب به مردى كه از آن نعمتها بهره مند بود) فرمود: اگر تو مرا به مال و فرزند، كمتر از خود مى دانى پس امید است خداوند مرا بهتر از باغ تو بدهد.
از بزرگترین خاندان علمی كوفه و از خواص شیعیان اهل بیت (ع) بوده كه مدت رهبری این سلسله ، از اوائل عصر حضرت سجاد (ع) ، حدود سال 61 ق تا اواخر غیبت صغری و وفات آخرین سفیر حضرت حجت (ع) در سال 329 ق ادامه داشت و در این مدت ، بسیاری از علماء و فقها و ادبا و مفسرین و راویان حدیث از این دودمان برخاسته اند.
• برنامه رادیویی تا جمعه ظهور پیرامون مباحث مهدویت،
کارشناسان: یوسفیان، سروستانی شفیعی
• مجموعه 9 سخنرانی از حجت الاسلام عالی با موضوع امام مهدی (عج)
با عرض سلام و عرض تبریك بمناسبت فرا رسیدن سال نو و عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا (س) ، آمدیم تا محكم تر و استوارتر از قبل (تا آخر) بایستیم ، انشاءالله .
خدا قسمت كرد این چند روز كه در خدمت شما نبودم ، نائب الزیاره شما در حرم مطهر امام رضا علیه السلام بودم . انشاءالله زیارت ایشان قسمت همه ی شما عاشقان باشه .
امسال نمیدونم چرا با همه ی سالها فرق داشت ، چون شاید سال تحویل مشهد مقدس بودم ، شاید هم چون رهبر عزیز (جانم فدای سید علی) تشریف آورده بودند مشهد ، شاید هم به خاطر این بود كه یه خورده بیشتر از سالهای قبل به تنهایی نیاز داشتم .
خلاصه جای همه ی شما اونجا خالی بود . موقع تحویل سال و اون موقع كه همه رو به حرم مطهر ایستاده بودیم اصلا از خاطر پاك یا كهنه نمیشه.
سوغات كه تونستم براتون بیارم یه از طرف حاج حسنعلی نخودكی به امام خمینی (ره) هست ، كه شاید شنیده یا دیده باشید ، ولی خیلی برام جالب بود و دوست داشتم حتما به عنوان سوغات اون را در اختیار شما قرار بدم.
خلاصه شده :
در مشهد مقدس و در جوار حرم مطهر امام رضا (ع) امام خمینی (ره) از حاج حسنعلی نخودكی درخواست (علم) كیمیا میكنند .
حاج حسنعلی نخودكی رو به امام خمینی (ره) كرده و به ایشان فرمودند :اگر من (علم) كیمیا را به شما بدهم ، شما به هر چیزی كه دست بزنید (اراده كنید) طلا میشود.
امام خمینی (ره) حتی در آن زمان كه جوان بودند صداقت داشته اند و به حاج حسنعلی نخودكی می گویند كه من چنین قولی نمی توانم بدهم.
حاج حسنعلی نخودكی كه از سخن امام بسیار خوشحال شده بودند به امام گفتند كه چون شما نمی توانید كیمیا را حفظ كنید ، من بهتر از كیمیا به شما یاد میدهم :
اعمال زیر را بعد از نمازهای واجب انجام بده :
یک بار آیه الکرسی را تا «هوالعلی العظیم» می خوانی.
و بعد تسبیحات فاطمه زهرا (س) را می گویی.
وبعد سه بار سوره توحید «قل هوالله احد» را می خوانی.
و بعد سه بار صلوات می گویی :اللهم صل علی محمد و آل محمد.
و بعد سه بار آیه مبارکه: ... وَمَن یَتَّقِ اللَّهَ یَجْعَل لَّهُ مَخْرَجًا ﴿۲﴾ وَیَرْزُقْهُ مِنْ حَیْثُ لَا یَحْتَسِبُ وَمَن یَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ إِنَّ اللَّهَ بَالِغُ أَمْرِهِ قَدْ جَعَلَ اللَّهُ لِكُلِّ شَیْءٍ قَدْرًا ﴿۳﴾؛ (طلاق/2 و 3)
(هرکس تقوای الهی پیشه کند، خداوند راه نجاتی برای او فراهم می کند و او را از جائی که گمان ندارد روزی می دهد، و هرکس برخداوند توکل کند کفایت امرش را می کند، خداوند فرمان خود را به انجام می رساند، و خدا برای هرچیزی اندازه ای قرار داده است.) را می خوانی که این از کیمیا برایت بهتر است.